منتديات اغاني- افلام- العاب
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جالتسجيلدخول
 
 
     لــوحــة شــرف الــمــنــتــدى لــهــذا الأســبــوع     
  قريبا   
   قريبا 
   قريبا
 
   ل قريبا     
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» فين الناس الحلوة
الثلاثاء 22 سبتمبر 2015 - 8:28 من طرف @ بيبو@

» نماذج امتحانات الثانويه العامه للمرحلتين
الثلاثاء 16 يوليو 2013 - 22:30 من طرف ابوفاروق

» روبي وفيلم (7 ورقات كوتشينه) ديفيدي-لينك واحد بحجم 147 ميجا فقط (للكبار فقط)
الجمعة 25 يناير 2013 - 11:47 من طرف الزعيم500

» فيلم الكوميديا للكبار فقط +18 The Casino Job 2009 بحجم237 MB بجودة DVDRIP مترجم على اكثر من سيرفر
الجمعة 25 يناير 2013 - 11:44 من طرف الزعيم500

» ماكينة حضور وانصراف شاملة قارئ بصمة + قارئ Proximity والبرامج الازمة للتشغيل باللغة الانجليزية ، شاشة ألوان 2.8 بوصة
الأربعاء 26 ديسمبر 2012 - 21:59 من طرف ايات الالفى

» قائمة اسعار ماكينات الحضور والانصراف الذكيه لشركة zk software
الثلاثاء 25 ديسمبر 2012 - 20:57 من طرف ايات الالفى

» جهاز البصمة الحديث ونظام الحضور والانصراف من … شركة ايزى سليوشن (EASY SOLUTION)هو النظام الالي المتكامل والذي وحده يخدم منظمة العمل والعمال بطريقة امنه وعمليه. يتميز هذا النظام بتوافقة ا
الثلاثاء 25 ديسمبر 2012 - 20:55 من طرف ايات الالفى

» ساعات الحضور والانصراف للموظفين والعاملين بالبصمه
الثلاثاء 25 ديسمبر 2012 - 20:43 من طرف ايات الالفى

» ماكينات البصمه الذكيه للحضور والانصراف ماركه idwatcher
الثلاثاء 25 ديسمبر 2012 - 20:41 من طرف ايات الالفى

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الفهرس
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
منتدى
تصويت
ما هو تقييمك للمنتدي
جيد
71%
 71% [ 119 ]
متوسط
11%
 11% [ 18 ]
ضعيف
18%
 18% [ 31 ]
مجموع عدد الأصوات : 168
التبادل الاعلاني
pubarab
سحابة الكلمات الدلالية
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 2286 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو aziz bob فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 14750 مساهمة في هذا المنتدى في 3020 موضوع

شاطر | 
 

 فوائد الغش السبع....

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sandra
امير فضي
امير فضي
avatar

عدد الرسائل : 630
الموقع : فى قلب اعز الناس
نقاط : 4037
شعبية العضو : 15
تاريخ التسجيل : 01/10/2009

مُساهمةموضوع: فوائد الغش السبع....   الثلاثاء 2 فبراير 2010 - 0:11





بمناسبه الامتحانات ولكل الناس اللى بيمتحنوا ربنا معاكم
ومعانا
اكيد كلنا اتعرضنا لموقف اتيحت الفرصه لينا فيه اننا نغش فى ناس بتحافظ على مبادئها بعدم الغش وفى ناس تانيه لا

ياترى انت مين فيهم؟؟؟؟؟
اسيبكم مع الفوائد السبع العظيمه للغش:
_اولا : يعمل الغش علي تقوية روح الصداقة و التعاون بين الطلبة و دعم روابط المودة.*.
_ثانيا : يتيح حسن الجوار *
. _ثالثا : تقدم للمراقب خدمة جليلة الذي سينشغل بما تفعلة بدلا من الاكتئاب و الملل الذي قد يصيبة من جراء جلوسة بل... يعمل طوال مدة الامتحان
_رابعا : يتيح لك الغش اظهار روح التضحية اذ سيتمكن زملاؤك من الغش دون اي مخاطر لان المراقب سيكون مشغولا بما تفعلة
_خامسا : ستتمكن من التعرف علي المسؤولين عن لجنة الامتحانات مثل مراقب الدور و ربما رئيس اللجنة وبذلك تصبح من الشخصيات المشهورة اللامعة ..
_سادسا : سينتهي الامر غالبا بسحب ورقة الامتحان وبالتالي تعود الي المنزل قبل باقي زملاؤك بدلا من الجلوس في مكانك بلا اي فائدة
_سابعا : اذا كنت سعيد الحظ قد تحرم من دخول باقي الامتحانات و بالتالي ستتمكن من الاستمتاع بالاجازة الصيفية مبكرا

ربنا يوفق الكل فى امتحاناتهم
ويارب يكون الموضوع عجبكم
تحياتى



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ஐزهرة ღ الاحلامஐ
امير ذهبي
امير ذهبي
avatar

عدد الرسائل : 1068
العمر : 22
الموقع : في بيتنا
نقاط : 5036
شعبية العضو : 17
تاريخ التسجيل : 06/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الثلاثاء 2 فبراير 2010 - 2:10

فعلا بجد ياااقمر فوائد تستحق التضحيه والمثل بيقول نام وارتاح يجيلك النجاح بس انتي متاكده ان من الفوائد دي مضمونه يعني احسن نضيع في الاخر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://elomaraa.ahlamuntada.com
sandra
امير فضي
امير فضي
avatar

عدد الرسائل : 630
الموقع : فى قلب اعز الناس
نقاط : 4037
شعبية العضو : 15
تاريخ التسجيل : 01/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الثلاثاء 2 فبراير 2010 - 5:01


على فكرة النصائح دى مفيدة جدا 100%

واللى يعمل بيها مفيش كلام هيطلع الاول


بس بينى ونينك من الاخر
واوعى تقولى لحد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ஐزهرة ღ الاحلامஐ
امير ذهبي
امير ذهبي
avatar

عدد الرسائل : 1068
العمر : 22
الموقع : في بيتنا
نقاط : 5036
شعبية العضو : 17
تاريخ التسجيل : 06/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الثلاثاء 2 فبراير 2010 - 7:26

لا متخفيش سرك في بير))) يااااااااااااجماعه يالللي في المنتدي تعالو شووفوا ساندرا بتقول ايه

بصي من الاخر انا هجرب بس لو حد قالي حاجه هقول انتي اللي قولتي اعمل كده بس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://elomaraa.ahlamuntada.com
@ بيبو@
امير فضي
امير فضي
avatar

عدد الرسائل : 712
العمر : 23
الموقع : الفيوم
نقاط : 4137
شعبية العضو : 7
تاريخ التسجيل : 27/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الثلاثاء 2 فبراير 2010 - 19:02

عايز اقول كمان ان الغش بيظهر مهارات الطالب الفنية مهو مش اى واحد بيغش مواصفات الغشاش ليها بنود الله يساعدهم والله
وشكرا على الفوايد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دمعة الماسة
امير فضي
امير فضي
avatar

عدد الرسائل : 536
العمر : 28
نقاط : 3889
شعبية العضو : 3
تاريخ التسجيل : 27/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الثلاثاء 2 فبراير 2010 - 21:49

غش ايه بس يا اميرة اللى بتقولك يا ساندرا حتغش دى ان شاء الله عمرها ما تعملها لانها حتكون مزاكرة كويس ومحدش حيسمحلها فى بيتها انها متزاكر يعنى حتزاكر حتزاكر غصبن عنها
بس انا عايزة اقول لساندرا موضوع جميل وطريف منك يا حبيبتى بس عايزة اقول للمنتدى كله من خلال موضوعك ده يا ساندرا وخصوصا ان المنتدى يعتبر كله طلبه او اغلب الاغلبية طلبة
عايزة كل واحد وواحدة يحاسب نفسه ويعرف هو ممكن يستاهل اى شهادة حياخدها لو بيغش طاب ما احنا ممكن نغش وننجح وناخد شهادات كويسة بس حيكون راضى عن نفسه وهو بدا حياته بالغش
والرسول عليه الصلاة والسلام لما قال من غشنا فليس منا
دى حاجة تحزن لاى واحد بيحاول يغش يفكر فى المعنى ازاى هو قادر يغش ويبقى مش من امة محمد عليه الصلاة والسلام
لاة احنا عايزين نبقى منه ومعاه فمنغشش عشان نبقى معاه
والله يا جماعة كل واحد ممكن يزاكر ويكتب على قد ما يقدر فى امتحانه وحتى لو كان واقف نجاحه لى سؤال حيغشه يبقى السقوط فى الدراسة اهون من اننا منكونش مع الرسول عليه الصلاة والسلام وكمان دينا بيحسنا على اانا نتقن عملنا فمعنى كدة انه بيحسنا على المزاكرة والله يا جماعة حتى المزاكرة اللى هى بتنفع كل واحد لوحده حنتحاسب عليها يوم القيامة وحنتسال هل احنا اتقنا فى ضمن الظروف اللى ربنا حطنا فيها دى ولا لا
واتمنى انه كل واحد يفكر قبل الامتحان ويقول لنفسه انا من امة محمد انا مش حسمح لاى حد حد انه يبعدنى عن الرسول فعمرى ما حغشش حد ولا حسمح لنفسى الشيطانية اللى بيوزها الشيطان انها تغش مهما كانت الظروف عشان انا حبيبى النبى صلى الله عليه وسلم ولازم اكون جنبه فى الجنة
وربنا يكرمنا ويكرمكم كلكم يارب وشكرا ليكى يا ساندرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
romio
امير فعال
امير فعال
avatar

عدد الرسائل : 101
نقاط : 3011
شعبية العضو : 1
تاريخ التسجيل : 31/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الأربعاء 3 فبراير 2010 - 11:09

موضوع الغش دا كويس جدا على فكرة انا كنت كويس جدا فى الموضوع ده
كنت بدخل والكتاب معى بس الكلام دا كان ايام الثانوية انما الكلية كانت حاجه تانى بقى
ومستوى وتفكير تانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sandra
امير فضي
امير فضي
avatar

عدد الرسائل : 630
الموقع : فى قلب اعز الناس
نقاط : 4037
شعبية العضو : 15
تاريخ التسجيل : 01/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   الجمعة 5 فبراير 2010 - 19:18

هيثم بيبو كتب:
عايز اقول كمان ان الغش بيظهر مهارات الطالب الفنية مهو مش اى واحد بيغش مواصفات الغشاش ليها بنود الله يساعدهم والله
وشكرا على الفوايد


اولا طبعا حمد الله على سلامتك يا هيثم
والامتحانات خلصت اهى يعنى عاوزينك تنور النمنتدى على طول بقى
وميرسى جدا على الاضافة
نورت الموضوع



دمعة الماسة كتب:
غش ايه بس يا اميرة اللى بتقولك يا ساندرا حتغش دى ان شاء الله عمرها ما تعملها لانها حتكون مزاكرة كويس ومحدش حيسمحلها فى بيتها انها متزاكر يعنى حتزاكر حتزاكر غصبن عنها
بس انا عايزة اقول لساندرا موضوع جميل وطريف منك يا حبيبتى بس عايزة اقول للمنتدى كله من خلال موضوعك ده يا ساندرا وخصوصا ان المنتدى يعتبر كله طلبه او اغلب الاغلبية طلبة
عايزة كل واحد وواحدة يحاسب نفسه ويعرف هو ممكن يستاهل اى شهادة حياخدها لو بيغش طاب ما احنا ممكن نغش وننجح وناخد شهادات كويسة بس حيكون راضى عن نفسه وهو بدا حياته بالغش
والرسول عليه الصلاة والسلام لما قال من غشنا فليس منا
دى حاجة تحزن لاى واحد بيحاول يغش يفكر فى المعنى ازاى هو قادر يغش ويبقى مش من امة محمد عليه الصلاة والسلام
لاة احنا عايزين نبقى منه ومعاه فمنغشش عشان نبقى معاه
والله يا جماعة كل واحد ممكن يزاكر ويكتب على قد ما يقدر فى امتحانه وحتى لو كان واقف نجاحه لى سؤال حيغشه يبقى السقوط فى الدراسة اهون من اننا منكونش مع الرسول عليه الصلاة والسلام وكمان دينا بيحسنا على اانا نتقن عملنا فمعنى كدة انه بيحسنا على المزاكرة والله يا جماعة حتى المزاكرة اللى هى بتنفع كل واحد لوحده حنتحاسب عليها يوم القيامة وحنتسال هل احنا اتقنا فى ضمن الظروف اللى ربنا حطنا فيها دى ولا لا
واتمنى انه كل واحد يفكر قبل الامتحان ويقول لنفسه انا من امة محمد انا مش حسمح لاى حد حد انه يبعدنى عن الرسول فعمرى ما حغشش حد ولا حسمح لنفسى الشيطانية اللى بيوزها الشيطان انها تغش مهما كانت الظروف عشان انا حبيبى النبى صلى الله عليه وسلم ولازم اكون جنبه فى الجنة
وربنا يكرمنا ويكرمكم كلكم يارب وشكرا ليكى يا ساندرا


بجد انا سعيدة جدا بمرورك وردك على موضوعى

واكيد طبعا انا بهزر
وانتى كلامك صحيـــــح جــــدا
ودى مش دعوة منى للغش


romio كتب:
موضوع الغش دا كويس جدا على فكرة انا كنت كويس جدا فى الموضوع ده
كنت بدخل والكتاب معى بس الكلام دا كان ايام الثانوية انما الكلية كانت حاجه تانى بقى
ومستوى وتفكير تانى
شكرا ليك على المشاركة والرد

وربنا يوفقك فى كليتك من غير غش



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
massy
امير جديد
امير جديد
avatar

عدد الرسائل : 35
نقاط : 2905
شعبية العضو : 0
تاريخ التسجيل : 29/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   السبت 6 فبراير 2010 - 0:42

اكيد بتهزرى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sandra
امير فضي
امير فضي
avatar

عدد الرسائل : 630
الموقع : فى قلب اعز الناس
نقاط : 4037
شعبية العضو : 15
تاريخ التسجيل : 01/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   السبت 6 فبراير 2010 - 0:56

شكرا ليك يامسى
نورت الموضوع
بس احنا مش بنشوفك كتير يعنى؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
massy
امير جديد
امير جديد
avatar

عدد الرسائل : 35
نقاط : 2905
شعبية العضو : 0
تاريخ التسجيل : 29/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: فوائد الغش السبع....   السبت 6 فبراير 2010 - 1:12

شكرا ليكى ياسندرا انت كل يوم بتتحفينا بموضوعاتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
فوائد الغش السبع....
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات الامراء وبس :: منتديات الترحيب والاستقبال :: قسم الموضوعات العامه-
انتقل الى: